ضرورت استفاده از کامپیوتر برای دانشجویان مخصوصاً دانشجویان ریاضی:

استفاده از کامپیوتر در دنیای امروزی دیگر امری ضروری ودر عین حال عادی شده است. استفاده از این ماشین همه کاره میتواند بسیار به ما کمک کند. در دنیائی که دیگر محاسبات در حد میلیارد بر ثانیه انجام می گردداستفاده از کامپیوتر برای دانشجویان باید امری ضروری باشد با استفاده از این وسیله و نرم افزارهای مورد استفاده دیگر لازم نیست برای رسم یک منحنی پیچیده دیگر از کاغذ استفاده کنیم بلکه با وارد کردن مشخصات می توان خروجی مناسب را دریافت کرئ و سپس آنالیز دقیقی بر آن نمود. شاید شما به این فکر بیافتید که این کار برای دانشجوی ریاضی شاید کمی تنبلی باشد ولی جواب این نیست بلکه استفاده از این وسیله باعث سرعت بخشیدن برای رسیدن به جواب دلخواه است در حالی که بررسی و تحلیل درست ان فقط از عهده مغز بر میآید وقتی ابر کامپیو تر ها ی جهان که سرعت آنها گاهی به  میلیارد هامحاسبه در ثانیه می رسد نمی توانند تفکر کنند و راه حل درست را ارائه دهند مگر آن که مغز آدمی الگوریتم آن را پیدا کرده باشد . پس همین حالا دست به کار شده و یک نرم افزار ریاضی را امتحان کنید.

جواد قربانی جم

فرهنگستان

فرهنگستان

 

دوران قبل از دانشگاه = حسرت

قبول شدن در دانشگاه = صعود
كنكور = گذرگاه كاماندارا
دوران دانشجويي = سالهاي دور از خانه
خوابگاه دانشجويي = آپارتمان شماره 13
بي نصيبان از خوابگاه = اجاره نشين ها
امتحان رياضي = كشتار نيوجرسي
امتحان ميان ترم = زنگ خطر
امتحان پايان ترم = آوار
ليست نمرات دانشجويي = ديدنيها
نمره امتحان = پرنده كوچك خوشبختي
 
اشپزخانه = خانه عنكبوت
رستوران دانشگاه = پايگاه جهنمي
پاسخ مسئولين = شايد وقتي ديگر
دانشجوي ا خراجي = مردي كه به زانو در امد
دانشجوي فارغ التحصيل = ديوانه از قفس پريد
دانشجوي سال اولي = هالوي خوش شانس
واحد گرفتن = جدال بر سر هيچ
مدرك گرفتن = پرواز بر فراز آشيانه فاخته
پاس كردن واحدها = آرزوهاي بزرگ
 
محوطه چمن دانشگاه =حريم مهرورزي
استاد راهنما = مرد نامرئي
كمك هزينه = بر باد رفته
درخواست دانشجويان = بگذار زندگي كنم
 
اتاق رئيس دانشگاه = كلبه وحشت
شب امتحان = امشب اشكي ميريزم
تقلب در امتحان = راز بقا
يادگيري = قله قاف
دانشجوي معترض = پسر شجاع
تربيت بدني1 = راگمي1
تربيت بدني2 = راگمي2
خاطرات استادها = اعترافات يك خلافكار
انصراف = فرار از كولاك
تصييح ورقه امتحان = انتقام
نمره گرفتن از استاد = دوئل مرگ
شاگرد اول = مرد 6میليون دلاري
آرزوي دانشجويان = زلزله بزرگ
هيئت علمي = سامورا يي ها
رفتن به خوابگاه دختران = عبور از ميدان مين
برخورد مسئولين = كميسر متهم ميكند
از دانشگاه تا خوابگاه = از كرخه تا راين

 

اهل دانشگاهم

 

 

اهل دانشگاهم

 

 

اهل دانشگاهم روزگارم خوش نيست
ژتوني دارم خرده عقلی سر سوزن شوقي
اهل دانشگاهم پيشه ام گپ زدن است
گاه گاهي مي نويسم تكليف مي سپارم به شما
تا به يك نمره ناقابل بيست كه در آن زندانيست دلتان زنده شود
چه خيالي چه خيالي ميدانم گپ زدن بيهوده است
خوب ميدانم دانشم بيهوده است
اوستاد از من پرسيد چقدر نمره ز من مي خواهي
من از او پرسيدم دل خوش سيري چند
اهل دانشگاهم قبله ام آموزش
جانمازم جزوه مشق از پنجره ها ميگيرم
همه ذرات وجودم متبلور شده است
درسهايم را وقتي مي خوانم كه خروس مي كشد خميازه
مرغ و ماهي خواب است
خوب يادم هست مدرسه باغ آزادي بود
درس بي كرنش مي خوانديم نمره بي خواهش مي آورديم
تا معلم پارازيت مي انداخت همه غش مي كرديم
كلاس چقدر زيبا بودو معلم چقدر حوصله داشت
درس خواندن آنروز مثل يك بازي بود
كم كمك دور شدم از آنجا بار خود را بستم
عاقبت رفتم در دانشگاه به محيط خشن آموزش
و به دانشكده علوم سرايت كردم رفتم از پله كامپيوتر بالا
چيزها ديدم در دانشگاه
من گدايي ديدم در آخر ترم در به در مي گشت
يك نمره قبولي مي خواست
من كسي را ديدم از ديدن يك نمره ده
دم دانشگاه پشتك مي زد
شاعري ديدم هنگام خطابه به خرچنگ مي گفت ستاره
و اسيد نيتريك را جاي مي مي نوشيد
همه جا پيدا بود همه جا را ديدم
بارش اشك از نمره تك جنگ آموزش با دانشجو
حذف يك درس به فرماندهي كامپيوتر
فتح يك ترم به دست ترميم قتل يك لبخند در آخر ترم
همه را من ديدم من در اين دانشگاه در به در و ويرانم
من به يك نمره نا قابل ده خشنودم من به ليسانس قناعت دارم
من نمي خندم اگر دوست من مي افتد
من نمي خندم اگر نرخ ژتون را دو برابر بكنند
و نمي خندم اگر موي سرم مي ريزد
من در اين دانشگاه در سراشيب كسالت هستم
خوب مي دانم استاد كي كوئيز مي گيرد
برگه حذف كجاست سايت و رايانه آن مال من است
تريا،نقليه،دانشكده از آن من است
ما بدانيم اگر سلف نباشد همگي مي ميريم
و اگر حذف نباشد همگي مشروطيم
نپرسيم كه در قيمه چرا گوشت نبود
كار ما نيست شناسايي مسئول غذا
كار ما نيست شناسايي بي نظمي ها
كار ما شايد اينست كه در مركز پانچ
پي اصلاح خطا ها برويم

بر گرفته از وبلاگ زیر پوست دانشگاه

گروه حسابداری دانشگاه آزاد یزد

Googleچيست؟

احتمالا قبلا شنيده ايد كه گوگل عدد بسيار بزرگي است كه از گذاشتن 100 تا صفر جلوي عدد يك به دست ميايد.اين عدد نخستين بار توسط رياضيدان ميلتون سيروتا (Milton sirotta) ابداع شد وبراي نخستين بار در كتاب "رياضيات وتخيل بشري" نوشته مشترك ادوارد كسنر وجيمز نيومن معرفي گرديد.

دليل گذاشتن اين نام براي شركتGoogle شعار تبليغاتي مديران اين موتور جستجوگر بوده است كه شعارشان به اين قرار است"روزي موتور جستجوگر Google قادر به پردازش يك گوگل (و در آينده گوگلها)اطلاعات خواهد بود.

البته نبايد از خاطر برد كه ريشه تمامي موفقيتها و پبروزيها ي اين شركت به موتور جستجوگر خارق العاده و منحصر به فرد آن باز ميگردد كه در كنار زايش شبكه اينترنت به دستان تواناي كارشناساني چون تيم برنرلي به سال1990 تشكيل كنسرسيوم جهاني وب(W3C) به سال 1994 و زايش نخستين و اصلي ترين نرم افزار سرور وب به نام Apache در سال 1995 در شمار سونامي هاي عظيم تاريخ اينترنت است و تأثيرات شگفت انگيز آن در رشد و گسترش شبكه جهاني مطلقاغير قابل انكار است.

آرشیو

 اساسنامه
عضویت
دروس ارائه شده در ترم
لینکستان
اطلاعیه
مطالب آزاد
معما و سر گر می
صفحه آزاد
تقیم همایشها
رياضيات محض و كاربردي
در مورد ریاضی کاربردی چه می دانید؟
کاش های ریاضیدان
سرگذشت ریاضیات
Involute
Circle Negative Pedal Curve
Circle
جهان بر اساس شش عدد
چرا دانش آموزان رياضی می توانند در کنکور رشته هايی مانند انسانی شرکت کنند؟
چند وجهی های منتظم
حل يكي از مسائل رياضي پس از 20 سال توسط دو دانشمند ايراني
خاصيت اعداد بين صفر و يك
عمل سريع ضرب
اعداد تاكسی
مسابقات و جوايز مهم در دنياي رياضي
پارادوكسهاى منطقى

#چگونه بهتر جستجو کنیم
#بازی دانشمندان
#حل مسئله و فرآیندهای طراحی
#مورچه های دانا
#چگونه از کامپیوتر خود در شبکه محافظت کنیم
#اعداد شیطانی
##::فایل های ریاضی
##::دانلود نرم افزار

پوآنکاره متولد شد

پوآنکاره متولد شد

 

هانری پوآنکاره دانشمند و ریاضیدان فرانسوی در 21 می 1854 م در شهر نانسی فرانسه به دنیا آمد .

ور تحصیلات خود را در مدرسه پلی تکنیک پاریس و مدرسه ی عالی معدن ادامه داد تا اینکه در سال 1879 م  مؤفق به اخذ درجه ی دکتری در رشته ی علوم گردید و از آن پس به عنوان استاد برجسته ی فیزیک ، ریاضی و مکانیک به تدریس در دانشگاه پرداخت .

پوآنکاره در کنار تدریس به تحقیق و مطالعات وسیعی دست زد و در بیشتر شاخه های علوم ریاضی و فیزیک بویژه در مقولات فیزیک ریاضی و فیزیک تئوری دان بزرگ و با ابداع اندیشه ها و تعبیرات جدید ، به عنوان یک تئوری دان بزرگ ایفای نقش نمود .

پوآنکاره سال ها قبل از آنکه البرت انیشتن تئوری نسبیت را به شکل عمومی عرضه نماید ، تمامی عناصر این تئوری را در اختیار داشت پو آنکاره با خلاصه کردن تمام تجربیات خود در این زمینه معتقد بود که هر طور که باشد ، گریز از این فکر که یک اصل نسبیت ، قانون عمومی است غیر ممکن است . وی اگر چه تصریح می نماید که باید نتایج را با محک تجربه مورد رسیدگی قرار داد ، با این حال قدم قطعی و نهایی را در این باره برنداشت و گام نهایی آن ، به نام آلبرت انیشتین رقم خورد . علاوه بر این بررسی های پوآنکاره در باره ی پیدایش جهان ، آنالیز ، نور و الکتریسیته ، جبر ، هندسه و حساب احتمالات بسیار دقیق است . وی در فلسفه و علوم فلسفی ، گیاه شناسی و طبیعت شناسی نیز صاحب نظر و محقق بود .

از پوآنکاره آثار متعددی بر جای مانده که مفروضات تکوینی ، علم و فرض ، ارزش علم ، علم و روشنی و روش های جدید مکانیک آسمانی و نزدیک به پانصد مقاله ی علمی ، از آن جمله اند . هانری پو آنکاره سرانجام در بیست فوریه 1912 م در 58 سالگی در گذشت